Vond be a közönséget!

Oktassunk élvezetesen! :) Szemináriumra cikkelemzés

2014/09/04. - írta: Bernschütz

670px-Write-a-Newspaper-Article-Step-6.jpgMindig nehéz megmozgatni a hallgatókat. Valahogy involválttá kell őket tenni, hiszen ha ők motiváltak, akkor senki sem állítja meg őket abban, hogy nyitottak legyenek! Akkor aztán dőlhet az adat befelé!

Mindig a motivációért küzdöttem. Nekem is könnyebb és nekik is könnyebb így haladni. Saját tapasztalataimat írom le. Valamint azokat a módszereket mutatom be, amelyet én kipróbáltam jónak találtam, és bármilyen információ-átadási folyamatba be lehet építeni. Többször kértek már fel arra, hogy segítsem feldobni a saját szemináriumukat, függetlenül attól, hogy értek-e az adott tudományterülethez. Mert ahhoz, hogy másokat érdekeltté tegyél nem feltétlenül szükséges ismerni a tématerületet!

Szemináriumi feladat: cikkelemzés (de bármilyen csoportaktivitásra is alkalmas)

Eddig azzal próbálkoztam -ha nincs elég felkészülési időm most is megteszem-, hogy fénymásolt cikkeket vittem be. Az adott óra témájának megfelelően. Egyik nap az jutott eszembe, hogy csak egy CÉGGEL kapcsolatos, vagy egy szűk témával kapcsolatos cikksorozatot viszek be, de úgy hogy minden cikk egyszer szerepel (nem 2-3 cikk többszörös fénymásolata).

Így minden hallgatói kiscsoport 2-3 fő olvas egy cikket, körülbelül ugyanazzal a szektorral, céggel találkozott, de más-más újságíró, más-más információt csepegtetett.

Azt adtam ki feladatnak, hogy olvassák el, és értelmezzék kis csoportban.

MAJD! Táblához kértem egy önkéntest (hmm...:), és felkértem minden egyes kiscsoportot, hogy mondják el, ők milyen információ-morzsáról olvastak, mi derült ki számukra, mely összefüggés hiányzik még a tábláról, az ő cikkük, miben tér el.

Output:

Olyan NYÜZSGÉS lett, egymás szavába vágtak. Elindult az INTERAKCIÓ! Mivel más-más dolgot olvastak ugyanarról a cégről, lassan kibontakozott előttük a kép. ÉS ÉLVEZTÉK! És motiváltak voltak, és öröm.

Továbbadom, legyen neked is öröm!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr866669201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása