Vond be a közönséget!

Megszemélyesítés - ki mit tud, észlel (projektív technika, csoportkohézió erősítése)

2014/09/15. - írta: Bernschütz

rorschas.jpgElőszeretettel alkalmazok projektív technikákat a szemináriumon. Magát az eljárást az attitűdök eredetének, komplexitásának, motivációs hátterének felderítésénél alkalmazzák.

Módszer:

Én jobban szeretem kiscsoportos felállásokat, főleg 10-15 fős csoportokban ez könnyebb, mert egyenkénti visszahallgatással elmenne egy idősáv, így egy-egy csoport (2-3 fő) kap egy témát, amiről kell beszélniük. Én ezt a módszert most Interkulturális marketing és kommunikációs tantárgyon belül próbáltam ki előző héten. A csoportokba való rendezés után, kértem, hogy válasszanak ki egy nagyobb multinacionális céget (bármi lehet a beszélgetés tárgy- márka-termék, stb.), és mondják el egyes szám első személyben (márkamegszemélyesítés), hogy ők mit éreznek, milyen itt a magyar piacon. Mit csinálok, pl.: megjelenek tévében esti időszakban, óriásplakáton, sokan látnak, vásárolnak, szeretnek stb.

Kiemelem az egyes szám első személy fontosságát, hogy mindent vezessenek vissza saját magukra, értelmezzék a terméket, márkát úgy, mintha egy egyéniség, identitás , személy lenne. A formai dolgokon túl mit csinálna hétköznap, hogyan telne egy napja, mi lenne a hobbyja, mit szeretne, mit nem, mi szórakoztatná, hol tanulna stb. Valahogy körbe kell járatni őket, meg kellene személyesítenie a hallgatóknak (beszélgetőtársnak) a kiadott témát.

Persze erre minimum 10-15 perc kell, a beszámoló is elvesz csoportonként 10 percet. Ha van lehetőség lehet venni prezentáció közben a diákokat, és meg lehet nekik mutatni, hogyan prezentálnak, mert a tömegoktatással sajnos kiveszett az egyéni prezentáció lehetősége, és sokan csak a nagyobb szóbeli vizsgáikon (államvizsga, felvételi) szólal meg először szóban, mutatja meg magát (de erről majd később is írok, nekem már volt erre egy kísérletem:).

Output:

Így nemcsak felmérheted mit tud az adott témáról a hallgató (beszélgetőtárs), hanem attitűdjéről, beállítódásáról is kapsz egy képet. Azon felül játékos módon, nem feszengve derül mindez ki, és nem érzik, hogy bármiféle beszámolásról lenne szó. Nem utolsósorban a szemináriumi hallgatók is megismerik egymást, így erősödik bennük az összetartozás érzése, ami a későbbi csoportos beadandóknál jól jön, hisz talán könnyebben jönnek rá, hogy mely szerepet, kinek kell játszania! :)

Továbbadom, legyen neked is öröm! Oktassunk élvezetesen!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr116699473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása