Vond be a közönséget!

Maximális információ átadás - szakértői mozaik módszer

2014/11/18. - írta: Bernschütz

Mindig bajban van az előadó, oktató, training vezető, ha száraz anyagot akar a hallgatóságnak átadni. Ha sok ismeretlen szó van az előadásában, akkor a harmadiknál búcsút inthet. Fül bezár, mobil-tablet felnyit (magam nem engedem az újmédiás eszközök használatát az órámon- erről majd később írok), vagy a hallgatóság gondolatai már a "mit kell ma még csinálnom" felé indul el. Tehát elveszett. Ha már az első 5 percben történik mindez, akkor a következő egy órában, totál mindegy miről tárgyalunk, mert az egész például az egész első 5 percre épül.

Egy roppant hatásos módszert javaslok.

imk.jpgMÓDSZER:

mozaik, vagy szakértői mozaik. Ezt is a kooperatív oktatási módszerekből vettem át (Dinya, 2013), és próbáltam ki a mester szakos hallgatóimon. Integrált marketingkommunikációt oktatok számukra, és szerencsétlenségükre,  - többek közt- saját cikkeim alkotják a kötelező irodalmat, amin át kell magukat rágni. Levelező képzésekhez ezt a módszert javaslom, mert csak ritkán látod a hallgatóságot, és sokszor vissza kell utalni a korábban elhangzott anyagra. Tudtam, hogy nehéz lesz számukra nemcsak az aznapi délután, de a szakirodalom elsajátítása, így ehhez a módszerhez fordultam.

A kiadott anyagot, annyi részre kell bontani, ahány csoportot alkotsz, én három részre szedtem, három csoport volt, három taggal, minden csoportban. A-B-C csoport, A1-A2-A3, B1-B2-B3, C1-C2-C3 tagokkal. Tehát minden csoport egy részt kapott az "száraz anyagból" tehát külön-külön részt, a cikk elejét, közepét, végét, amit közösen feldolgoztak, megbeszéltek. Erre adtam 20-25 percet. Majd megkértem őket, hogy úgy üljenek le, hogy csoportosan, és mind a három csoportban legyen az A-B-C csoportokból, például: A1-B1-C1  egy tag, aki csak a saját részét mondja el, tehát a cikk elejét, közepét, végét. És erre is adtam 20 percet.  

OUTPUT:

Eszeveszett munka alakult ki, mindenki értelmezett, tárgyalt, olvasott, készült. Majd amikor összeültek a három csoportból, mindenki elmondta, mit és miről olvasott - ha bármi gond lett volna időközben ott voltam, megoldani azt. Aznap délután a többi idősávban könnyen tudtam haladni, mert már egyszer látták, hallották, átvették közösen az irodalmat, sőt kipipáltam számukra egy kötelező szakirodalom értelmezést is. 

   Oktassunk élvezetesen! Továbbadom, hogy neked is legyen öröm!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr916912561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása