Vond be a közönséget!

Mozgasd meg őket! - fókusz a fókuszban

2015/03/11. - írta: Bernschütz

fokusz.jpgTöbb éve próbálkozom minél közelebb hozni a hallgatók számára az elhangzó anyagot. Mint lelkes oktató, megpróbálok mindig valami újdonsággal előrukkolni, hátha az segíti majd az anyag elsajátítását. 

Kommunikáció és médiakutatás tantárgy alkalmával, sokadszorra (mert nemcsak ebben a keretbe oktattam) próbáltam felvázolni a FÓKUSZcsoportot,  mint kvalitatív módszertani alkalmazást. Aztán arra gondoltam:

"Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem." Konfuciusz

Módszer:

Azt improvizáltam, hogy a további mit kell tenned, hogy kell érezned, mire kell figyelned mondatok helyett, inkább felállítottam őket, csoportba osztottam őket, megfigyelő, részt vevő, moderátor és asszisztens. És kész a színpad!

Olyan témát választottam, amiről mindegyikük szívesen beszélt.

Output:

Ahelyett, hogy különféle szerepek, és mikor mit kell tenned majd lépéseket magyaráztam volna el, miközben nagyokat ásítanak, ahelyett beleélték, átélték mindezt. 60 perces volt a fókusz és még jutott arra is idő, hogy utána megbeszéljük az átélt élményeket, szerepeket. Mi tetszett, és miért, melyik szerepben, mit jegyeztünk fel, milyen jó végszavak voltak, hogyan tudjuk összefoglalni, és lezárni. 

Merjünk nagyban gondolkozni, adjuk meg nekik is a lehetőséget a saját tapasztalatra!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr27259713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása