Vond be a közönséget!

Ars poetica

2012/11/30. - írta: Bernschütz

474064_10151071627993627_844420988_o.jpg

Az oktatás a szolgáltatások bekategorizálásánál egy emberről-emberre ható szolgáltatás. Ahogy én hatok a hallgatókra, ŐK is hatnak rám. Emberek vagyunk, a hallgatók az óra első 5 percében már tudják, milyen kedved van, hogy ébredtél, feszült vagy-e. A legelső bemutatkozó órán pedig azzal is tisztában vannak, mennyiben értesz te az adott témához.

Formáljuk egymást. Minden csoport más, minden évfolyam és szak is más. Ami bejött egy helyütt, nem biztos hogy a másik csoportot is megszólítja.

Igen, kicsit primadonnák vagyunk, megpróbáljuk lekötni a figyelmüket. Mert fontossá válnak a közös teremtő pillanatok. Mikor megkérdik, miért is lettem oktató, mindig azt felelem, hogy azért 2-3 mp-ért mikor elcsendesülnek a hallgatók, egyszerűen átgondolják mit is hallottak. Ritkán fordulnak elő ezek a misztikus másodpercek. Mikor már sokadszorra tanítod ugyanazt a tantárgyat, már tudod, mikor ért meg erre a társaság, mikor kell szünetet hagyni :).

Szeretek olyanoknak tanítani, akik motiváltak. Ha pedig nem az, akkor azzá kell tenni őket. És ez sokszor az oktatókon is múlik. Magam is mentem be szomorúan és jöttem ki feldobódva.

Sokszor kellett olyan döntést hoznom, amely legkevésbé a tudományt szolgálta, inkább emberi mivoltomat kérdőjelezte meg. Legtöbbször etikai kérdés merül fel, legyél szigorú, vagy legyél elnéző? Ezek a kérdések számtalanszor felmerülnek bennem, de hiszek a meritokráciában.

Amit szeretek hangsúlyozni, az a gondolkodás. A felkészült elme az egyetlen olyan előny, ami valódi értékké változtatható! Értéket teremteni. Tudást átadni. Gondolkodni tanítani. Ezeket tartom fontosnak a szakmában.

Annyira belemerültem az írásba, hogy el is felejtettem bemutatkozni: Bernschütz Mária vagyok,  2010-ig a Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetében oktattam, majd Edutus Főiskolára kerültem át, ahol 2011 szeptemberétől a Kereskedelem és Marketing Tanszéket vezetem. Idén felkértek arra, hogy az ELTE BTK Média Mesterszakon is óraadóként oktassak. 

Egy-egy jó vállalati példa, vagy oktatási megoldás, óriási siker lehet szemináriumokon. És ezeket fogom is sorra közölni, hogy segítsek tájékozódni oktatóknak, hallgatóknak egyaránt.

Van is egy csoport, akikkel külön foglalkozom ők a MarketIntelligence. Professzionális blogot szerkesztek számukra, ahol csakis hallgatói írások, esszék jelennek meg itt: marketintelligence.blog.hu

Törődöm az ifjúsággal. Ők a jövő!

Miért is kezdtem el a blogírásba? Szeretném a saját tapasztalataimat átadni, a kipróbált gyakorlatokat megosztani nemcsak hallgatókkal, hanem oktatókkal is. Kezdem is majd azzal a nagyszerű online oktatási platformmal, amelyre Fehér Péter kollégám hívta fel a figyelmemet előadásával! Olvassátok el majd azt is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr594921997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása