Vond be a közönséget!

PPT on/off

2015/06/05. - írta: Bernschütz

Oktatóként fogós, ravasz kérdés, hogy az előre elkészített, minden félévben frissített ppt-t tegyem lehetővé, hogy a hallgatók lássák, letöltsék vagy ne...? Természetesen minden évben kötelező irodalmat meghirdettem, de egyszerűen a fogalmazásokból kirítt, hogy nem ment át, hogy nem érti, mit ír le...

Ahogy előző posztban írtam, rendkívül nehéz emellett a környezet mellett, hogy mire, és hogyan készítem fel a legjobban a hallgatókat. 

mgazdkonyv2.png

 

 

 

 

 

 

 

Idén úgy döntöttem, hogy a hallgatók nem láthatják a ppt-ket. Volt is nagy sírás-rívás az órán. Nem könnyítem meg a dolgukat, hogy azon pontok, amely egy előadónak vonalvezetésre jó, azokat ész nélkül bemagolják a hallgatók. Én tudom, mi a kitöltő anyag, mit és hogyan kell átadni, mikor kell szünetet tartani, hogy ők is beérjenek. Ez egyéni felelősség, ki így, ki úgy oldja meg. Én most a könyvet kértem. 

A félév során azt vettem észre, hogy egyre több padon jelenik meg a könyv. Egyre többen követik a fejezeteket, könyvvel, plusz jegyzetelik is. (A jegyzeteket volt, aki csoportosan készítette el). Elindult egy kis mozgás, látták, hogy másképp nem megy, akkor saját erőfeszítésből oldják meg. A padokon lévő könyvszaporulatnak örültem.

A képet egy hallgatói csoportban olvastam. Mi a fontos, hogy eljusson az információ, vagy hogy legálisan jusson el? Fénymásolat, beszkennelt könyv pdf-n való eljuttatása árán? Lásd: kép.

Sajnos így is még magas a bukásarány, mert a könyv tudása mellett, szeretem elgondolkodtatni a hallgatóságot, élje bele magát a gazdasági szerepkörbe, szituációba, vagy elemezzen szakmai cikket... És ezen zh kérdéseknél sokan elvéreznek...

Mivel idén egy másik újdonságot is bevezettem, a külön szakmai hosszabb cikkek olvasását, így több oldalról is próbáltam erősíteni mind a szakmai anyag elsajátítását, mind a gondolkodást. Főleg menedzsment tantárgyak esetében, és a tudás mértékét sem jelentheti csak a száraz anyag esszészerű, vagy tesztes formájának bekérése. 

Magam örültem annak, hogy ennyire elszaporodott - így vagy úgy- a könyv a padokon. Általános trend a fiatalok közt, hogy egyre kevesebben és keveset olvasnak szakmai vagy szépirodalmat. Véleményem szerint azon személyek lesznek a jövő vezetői, kulcsemberei, akik nem restellnek szabadidejüket eme aktív tevékenységgel tölteni. És ha kell, magam mesterségesen alakítom úgy, hogy olvassanak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr277520172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása