Folytatnám azon zh-feladatok sorát, amivel talán minden egyes alkalommal, más - nem másolható, vizsgasort lehet alkotni, és még arról is kapunk visszajelzést, hogy az adott közgazdász hallgató érti, amit olvas. :)
Menedzsment tantárgyak oktatásánál, óhatatlanul folyton üzleti problémákról beszélünk oktatás-ismeretátadás folyamatában, pl: eladták, átvették, csökkenő forgalom, növekvő kereslet, változó piac...
Egyszerűen a ceteris paribus és Pareto-hatékonyság fogalmak szitokszónak hangoznak, ha valaki mai "piacra", menedzsment -közeli tantárgyat próbál átadni. (Ez a gyors piaci változás nemcsak a tanítandó elméletet változtatja, de magam mint sok kollégám, azzal szembesülök, hogy minden FÉLÉVben változtatom, újraírom a ppt-ket. Egyszerűen eljár felette az idő. Menedzsment tantárgyak - nem egzakt tudomány része. Kész. Tudomásul kell venni, és ma is azzal szembesülök, hogy e héten még a következő féléves Médiagazdaságtan előadásaimat is újraírom)
MÓDSZER:
Nos, hogyan is lehetne mindazt az energiát, ismeretet átadni, amit felhalmozok az órán? A blogok, weboldalak ismertek, jó pár hallgató tudja és olvassa is a napilapokat (erről persze majd egyszer máshol nyilatkozom :). De ezt párosítani kellene. A zh-sorokban feltüntettem egy új kérdést, amely úgy kezdődik: Ön egy XY menedzser (tantárgynak megfelelően), az Ön cége (kis-közép-nagy-multi), az Ön terméke (magasan-alacsonyan pozicionált), és a következő szituációban van a cég (új termék, nemzetközi stb.), amit megkíván az adott tantárgy.
OUTPUT:
Hallgatói reakciók:
-ismét csak sokkot kapnak, az én személyes szubjektív véleményemre van szükség?
-erre miért nincs könyv?
-vázlatszerűen, vagy mondatba foglaljam a véleményem?
És mégis az erre adott pontok, és hogy megfelelt-e a válaszuk az egyik legfontosabb kérdés a zh megtekintés során. Igen, ez is sok energiába kerül az oktatótól, hogy kialakítson szituációkat, és egyenként értékelje a hallgatói reakciót. Viszont, így tökéletes kvalitatív szöveget kap arról, hogy mi az, ami átment a hallgatóknak, mi az, amit az elméleten túl elsajátított (nehéz szembenézni).
Oktassunk élvezetesen! Továbbadom, hogy neked is legyen öröm!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.